Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av AndreasJ1337
Jag har precis köpt en väldigt rostig 944:a från 1995. Mycket undertill måste kapas bort och bytas ut. Vet nån vart man kan få tag på tröskalar, tvärbalkar, skärmar etc. (Av god kvalitet?)
av TioTusenKRBil
https://www.gcp.se/volvo-940/volvo-940- ... tomme-3354 här har du nummer osv att gå på (finns billigare på andra sidor).
Klokkerholm är väl den mest "kända" tillverkaren och så vitt jag vet har de hållit på med detta i flera generationer nu. Bra kvalitet skulle jag säga (tror jag har klokkerholm bakskärmar).
Under blir det svårare att hitta men där kan man väl kapa till något med vanlig valsad plåt och svetsa ihop.

Rent spontant känns det ändå för dyrt om det handlar om en *väldigt* rostig, 30 år gammal 944. Kolla skroten/marketplace/blocket om det finns någon som säljer (i rätt kulör om man har tur) i ditt närområde kanske? Skroten var ju tydligen omlijövänlig och förbjöds i praktiken. Där kan man inte längre hitta grejer till vettiga priser.
Volvo 745 1992 b200f problem

Okej tack så mycket för hjälpen :[…]

Löjliga priser XC70

jag tror inte någon är så dum att[…]

Motorlampa utan felkod

Självklart kan det vara så, men om de[…]

Stefans 968

Beställde H4-lampor. IMG_1041.jpeg