Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1619746
Har ett fel på startmotorn ibland som orsakas av spänningsfall över den inbyggda strömbrytaren .
Det resulterar att det tickar när jag försöker starta, och startmotorn roterar inte.
Jag har löst det med att montera en extern solenoid/relä.
Men då uppstår ett fenomen,att startmotorn fortsätter att rotera när drevet återgått till viloläget.
Det hjälper inte att slå av tändningen,jag måste dra loss kabeln till 85/86 på reläet eller lossa batterikabeln.
Har testat två reläer med samma resultat.
Så om jag monterar en extra startknapp så funkar det.
Men då måste jag vrida på startnyckeln och trycka på strömbrytaren samtidigt.
Finns det någon logisk förklaring till vad som orsakar detta?
#1620134
Har en till fråga som är orsakad av bilens ålder.
Tyget i innertaket har lossnat från isoleringen.
Så jag slet bort det,det orsakade att ett brunt pulver rasade ner på sätena mm.
Finns det någon bra metod att återställa med tyg eller annat så det inte rasar ner mera pulver?
Antar att detta fenomen drabbar alla äldre 740,min är från 1987.

Det är nummer 2 på vevhusventilations[…]

Byta servoslang - hur?

Jag har gjort en fullösning på min S60 […]

Hej, håller på att fixa med en b18 som[…]

Bromsar ligger på

Jag har precis bytt skivor och belägg fram oc[…]