Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Detta felmeddelandet har dykt upp ett par gånger senaste veckan . Men dagen efter är det borta.
Någon som vet vad det kan bero på? Har 2 mnd MRF garanti kvar.
20210817_182751.jpg
20210817_182751.jpg (430.58 KiB) Visad 2299 gånger
av aeer
Fick du något svar
Samma dök upp nu för mig ibland står det ibland inte

Skickat från min iPad med Tapatalk
av Doomis
Ja eller förgasarmembranet?
Eller inte...Det finns inga kransar på XC60!!

Det är bara en gissningslek med den där bilden, åk och få det åtgärdat istället om du har garanti. Be dom läsa ut bilens felkoder. Fast det spelar ju ingen roll vad felet är för din räkning.
Det kan vara vad som helst från Haldex fyrhjulsdrift till kabelbrott.
av RasmusV
Fick idag det här felmeddelandet på min V60 D6 Hybrid. Nu när jag startade bilen på nytt står det bara ESC fel och ABS varningslampan lyser. Är det sensorer, är det värt att reparera eller är det dags att skrota bilen (från 2015). Jag tycker nog en Volvo borde gå mer än tio år...
Användarvisningsbild
av MartinS
Funderar du på att skrota när det är dags för däckbyte också? Bilar slits och saker går sönder.

Som sagt tidigare i tråden är felmeddelandet "bara" en indikering på att det är något fel i systemet, en felkodsutläsning är steg 1. Mest troligt är väl att det är en hjulgivare, men du behöver veta det och vilken av de fyra som felar. OM det är en givare som är trasig skulle jag gissa på 2-5000kr inkl felsökning beroende på hur shady verkstad du vill använda:)
av RasmusV
Haha, nä, jag tycker absolut att saker som slits skall repareras. Däremot så är jag lite frustrerad på Volvo då jag väntat nu i några månader på en ny A/C som tydligen märkesverkstaden inte lyckas få tag på, samtidigt som de försöker övertyga mig att skaffa mig en ny...

ESC/ABS felet försvann av sig själv på dagen, så antagligen var det bara fukt eller nåt i systemet.

Passa på när du skiftar till vinterd&au[…]

Luftmassemätare 3tum problem

När jag beställde så skrev jag att[…]

ABS/ESC

Haha, nä, jag tycker absolut att saker som sl[…]

Ska kika på slutstegen. Ska kika vart man ka[…]