Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När man stänger av bilen så tänds inte innebelysningen i taket. Även om man då öppnar dörren så fr det fortfarande svart i bilen. Har även hänt med bagagerumsbelysningen. Jag har "Plus"-varianten så har lite mer belysningen är "Core".

Ramen sunt knappen är vit och inte gul. Har prövat att stänga av automatisk tändning och sätta på den igen.

Någon annan med samma problem eller en lösning?
JHg skrev:När man stänger av bilen så tänds inte innebelysningen i taket. Även om man då öppnar dörren så fr det fortfarande svart i bilen. Har även hänt med bagagerumsbelysningen. Jag har "Plus"-varianten så har lite mer belysningen är "Core".

Ramen sunt knappen är vit och inte gul. Har prövat att stänga av automatisk tändning och sätta på den igen.

Någon annan med samma problem eller en lösning?
Äntligen en till som reagerat på det har hoppats på att någon mer reagerat på det, har själv uppmärksammat att belysningen inte alltid tänds när man öppnar dörren i mitt fall vänster bak.
Samma fel på min V60 -24
Vi har samma fel på vår XC60, skönt att någon mer har samma problem, himla störande när man har parkerat och det blir svart i hela bilen. Vi har haft det i någon månad, kanske att det kom med sista uppdateringen?
Mrpandy skrev: Idag, 13:33 Vi har samma fel på vår XC60, skönt att någon mer har samma problem, himla störande när man har parkerat och det blir svart i hela bilen. Vi har haft det i någon månad, kanske att det kom med sista uppdateringen?
Misstänker det med, känner som du att bilen borde tändas när man stannat och stängt av bilen tycker även den slocknar snabbt när man håller på plockar ut grejer så mycket kan det väl inte dra? Är ju led?
Har jag varit och tryckt i taket lite för att kolla och sedan parkerar har det hänt några gånger att belysningen har lyst när vi har stannat. Har tänkte att det hade med vilket körläge man körde i men det hänger inte ihop. När det är sommar gör det ju inte så mycket men nu i mörkret är det ju skönt att ha lite belysning. Jag har precis skrivit ett mail till Volvo supporten så får vi se vad dom säger.
Luftmassemätare 3tum problem

Har du hört av dig till Dann själv? Han […]

ABS/ESC

Haha, nä, jag tycker absolut att saker som sl[…]

Ska kika på slutstegen. Ska kika vart man ka[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Byte av ABS-givare höger fram löste prob[…]