Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Efter sju sorger och åtta bedrövelser sitter så en ny värmekran där. Vill inte ens veta hur många timmar jag lagt ner och jag har också gjort en guide som nu finns på detta forum som någon kanske har nytta av.

Bränslepumpen lever alltså rövare och är föremål för ett byte - är redan inhandlad - inkl filter. Först tänkte jag att jag kör så här så länge och nyper den helt får man väl gilla läget men idag när jag var ute och körde med kanske 1/8 tank kvar och det var uppför ett par hundra meter så började den sucka och rycka, precis som den inte fick soppa. När backen var slut gick den som vanligt igen. Något liknande hände när jag körde hem bilen för första gången och då var det ännu mindre soppa kvar i tanken. Kanske pumpbytet är mera akut? Har inte velat tanka mer då jag vill ha så lite soppa i tanken som möjligt när/om den väl byts. Är detta ett välkänt fenomen?

Bytte olja, filter och stift i helgen.
Kolen kommer nog inom några dagar, då ska jag försöka mig på detta projekt.
Grannen hade nog en oljesug, bara han hittar den så...
Är också sugen på att sätta in fjärrstyrning till centrallåset, har allt som behövs.
Luftmassemätare 3tum problem

Hej Jag har nyss chippat min b230fk med lite trim […]

Ytterspegeln ändrar inställning

Löste det sig för dig? Min ändrar s[…]

Varför inte be verkstan som gjorde fel fixa b[…]

Efter sju sorger och åtta bedrövelser s[…]