Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linkan006
Hej hej jag har försökt o försökt på alla möjliga sett o få min volvo v70n 2005 2,5t att starta men de går inte

Startade med att jag glömde ta bort minus polen från batteriet o skulle skruva bort muttern på pluspolen av generatorn som då va laddad så råkade jag komma åt greneöret med spärskaftet o de flög lite gnistor men tänkte inte på de jätte mycke men sen när vi skulle starta bilen så händer ingenting

”Syntom”
startmotorn går inte runt man kan inte hära bränslepump halvljus funkar inte och den kastar felkoder som aldrig förr

Vi har bytt
ALLA säkringar och testat fullt fungerande reläer från en annan bil från samma modell o serielnummer

Bytt ecm/ecu (ny klonad från min gamla ecu/ecm) Felsökt och fick ingen kontakt med ecm/ecu men fick ingen kontakt med den överhuvudtaget

prövat båda nycklarna jag har

Jag o min tjej e helt slut för vi har ingen aning vad som händer med bilen eller vad som kan vara fel

Uppskattar alla tips o all hjälp ni har

Mvh Lukaz o tjejen

Har en V60CC MY20. Matar modemet med ett SIM-kort […]

Handbromsjustering -88 740

Håller på och försöker juste[…]

Biltemas passar,heter ju universal av en orsak.

Oljeläckage B230fb, bytt packboxar

Som white säger så kan man behöve […]