Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan, jag och min volvo v70 från 2005 har ett oljeproblem
Jag behöver fylla på med olja väldigt ofta, jag köper 1l olja varannan månad ungefär (denna[ url]https://www.biltema.se/bil---mc/bilrese ... eko=WJN558[/url]
Har inte uppmärksammat att det läcker, kan inte se några pölar när den står parkerad. Den varnar ibland när jag svänger aggresivt med bilen och sen försvinner varningen. Men som sagt så kommer varningsmeddelandet upp ofta nog att jag börjat bli osäker.

Är ganska säker på att jag har en läcka i spolarvätska-behållaren då jag måste fylla på den ofta med.
Har du kontrollerat nivån på stickan eller bara fyllt på iom varningen som kommer?
Hur långt har bilen gått? (vet du f.ö om någon har gjort en rengörning av vevhus ventilationen tidigare?).
En gissning på ditt problem är att du har fel på oljetrycks givaren alt ordentligt igensatt vevhusventilation.
Oljan du kör på funkar bra även om Volvo säger A5.
Den varnar för låg ojljenivå när jag svänger ordentligt, och när jag sen slutar svänga hårt så försvinner varningen.

Stickan visas att det är låg nivå, så varningen varnar när stickan visar lågt också hahah.

Jag bytte filter nu i juli och bad mekonomen gör alla sånna service grejer. Då hade den gått 232000 km. Nu är den väl uppe o 24
Problem med trafikinformation RTTI

So to summarise: 1. The TJ for the RTTI fix for Se[…]

Tjena volvoboys and girls Jag har en Volvo V60 D3[…]

V90 D3 2018 motor rycker

Mina 10öre är att EGR-ventilen gåt[…]

Hallå! Skruvade du på muttrarna fö[…]