Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Kermit75 skrev:Man jobbar hårt att inte synas som en Kina ägt bolag….

https://www.linkedin.com/posts/h%C3%A5k ... 35873-GL3q
Nej men vissa fattar ju inte skillnaden på var aktierna ägs och att vara ett kinesiskt bolag så det är väl bra att det upprepas.
Användarvisningsbild
av Derank
har ju noll betydelse för gemen man, de flesta ser Volvo som ett Kinesisk bolag och bilarna likaså. Assembled in sweden betyder ju ingenting längre.
av Lövet
Derank skrev:har ju noll betydelse för gemen man, de flesta ser Volvo som ett Kinesisk bolag och bilarna likaså. Assembled in sweden betyder ju ingenting längre.
Det tror inte jag. Jag tror det är tvärtom en mindre andel som hängt upp sig på det kinesiska ägandet. Merparten ser, med rätta enligt mig, Volvo som ett "svenskt" företag.
valln skrev:EX60 ska presenteras nu i januari och börja produceras på Torslanda nu till våren.

Jag tycker mig ha läste att nya EX40 ska lanseras ett tag efteråt.
Vad tror ni när kommer nya EX40?
Har man sett några indikationer på priser för EX60? Är det lönt att invänta eller det blir en 8-900'-kronorsbil?
Så jäkla kluven just nu.

Edit: Hittade en liten text på alltomelbil.se. "Basmodellen av EX60 bör väl helst ha ett startpris under 600 000 kronor."
Verkar så ja.
Tittat länge på XC60 hybrid. Nu känns det dumt att köpa en 2025 som kostar nästan lika mycket som MY26. Frågan är då vad som händer med dessa när EX60 kommer...
av Malmstroem
21 januari får vi veta. :-D

Ingen på Volvo Cars får säga något kring priserna (eller något annat) innan dess. Som jag förstått det kommer EX60 vara "konkurrenskraftigt prissatt". Vad det egentligen betyder återstår att se.

Jag tror inte att den kommer att ligga på 800' - 900'. Den torde vara osäljbar till det priset. Nuvarande XC90 börjar enligt prislistan på 994 000. XC60 på 559 900. Jag misstänker på en liknande skillnad består mellan EX90 och EX60. EX90 börjar på 997 000. Så då är det bara att räkna. Jag gissar på ett spann på dryga 600' till 800'. Nya BMW iX3 börjar på 749 000 för en rätt välutrustad grundmodell med räckvidd på 80 mil. Jag tror EX60 kommer kortare och kostar mindre.

Vid rätt prisnivå finns det en hyfsad chans att jag beställer en EX60 i januari. Det förutsatt att det inte kommer fram något jag inte gillar med bilen. Det är svårt att vara säker på sitt val när det finns så pass lite information kring EX60.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Nästa elbil från Volvo?

21 januari får vi veta. :-D Ingen p&arin[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Grattis, skönt:) Det känns som att besi[…]

Jag har en S40 2,4 automat tillverkad 2003. Idag n[…]

Jag har problem med att diesel/parkeringsvärm[…]