Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Trist att ingen har testat detta, verkar ju billigt och bra, men BSR kanske är bättre...?
God Fortsättning!
PH
Användarvisningsbild
av greeeken
Dom verkar ge andra siffror än vad BSR gör.
Användarvisningsbild
av Nexus
jag har frågat zcooter här på forumet då han chippa sin bil där. Och han är helnöjd. En kompis bror chippa sin Audi A6 där (depå i eskilstuna) och han är super nöjd fast han är POLIS till yrket :wink:
Jag har varit i mail kontakt med de och fick svar samma kväll med exakta svar på mina frågor. Tycks vara kanon trevliga killar. Ska chippa min V70 2,5T-99 där när ekonomin tillåter. Skulle kosta ca 4000 tror jag. Och det är några tusen billigare än vad it´s fun m fl tar för chip till min bil.
av perhall
grammse skrev:jag har frågat zcooter här på forumet då han chippa sin bil där. Och han är helnöjd. En kompis bror chippa sin Audi A6 där (depå i eskilstuna) och han är super nöjd fast han är POLIS till yrket :wink:
Jag har varit i mail kontakt med de och fick svar samma kväll med exakta svar på mina frågor. Tycks vara kanon trevliga killar. Ska chippa min V70 2,5T-99 där när ekonomin tillåter. Skulle kosta ca 4000 tror jag. Och det är några tusen billigare än vad it´s fun m fl tar för chip till min bil.
Tack för svaret!
Ja, det är klart att 4 000 är ju liksom hälften av vad BSR tar. Det verkar även som om T.M.Chiptuning är inne på ECO-trimning, om man får 20 hk mer och 7-8 cl lägre förbrukning istället för 50 hk mer och samma förbrukning är det intressant i dessa miljötider:)
PH
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Hur gör dom när dom "chippar"? Tänk på att om du lämnar in bilen på Volvo och dom uppdaterar mjukvaran så kan det försvinna. Det som är fint med BSR är att du kan ladda in och ta bort "trimmet" när du vill. Dessutom så har ju BSR varit med rätt länge nu......
Användarvisningsbild
av Nexus
XC90_Executive skrev:Hur gör dom när dom "chippar"? Tänk på att om du lämnar in bilen på Volvo och dom uppdaterar mjukvaran så kan det försvinna. Det som är fint med BSR är att du kan ladda in och ta bort "trimmet" när du vill. Dessutom så har ju BSR varit med rätt länge nu......
enklaste svaret är att maila TM så får man alla svaren på ev funderingar.
av perhall
XC90_Executive skrev:Hur gör dom när dom "chippar"? Tänk på att om du lämnar in bilen på Volvo och dom uppdaterar mjukvaran så kan det försvinna. Det som är fint med BSR är att du kan ladda in och ta bort "trimmet" när du vill. Dessutom så har ju BSR varit med rätt länge nu......
Jag förstod det som att man kunde höra av sig till dem och få en gratis uppdatering då.

Sen försvinner ju garantier etc. men å andra sidan är 2,5T en mycket eller extremt slitstark motor..
PH
Användarvisningsbild
av Ampy
Varför?? vet ni vad en motor haveri kostar?? varför snåla så på en sådan bil, då kanske ska man köpa en ford fiesta eller nått, snälla jämmför värde är det värt? dem där killarna kopierar programvaror från anndra tillverkare ex A.T.M eller B.S.R sen när något går åt pipan så står dem där och sägger JAHA OK, nä men vi vet inte. Jag har chippat min hos A.T.M och kört nu 2500 mil inga problem hadde jag funndisar så va det bara ringa och fråga 110% säkra svar inga ?????? men har man råd och köpa en sådan bil då ska man inte snåla på såna grejjer i så fall när styrboxen går sönder så ta en från en NISSAN MICRA, det går säggs det hahah!!!
Volvo är kännsliga!! man ska ner med chippet alltså löda loss den och sen programera om den sen löda fast den!! få det gjort av dem som har visat upp sinna bilar och för den delen så är detta min 3 e bil från A.T.M alldrig några problem 2 st s40 och s60!!!
av Steff 99
Så länge som man har garanti alt. försäkring på motor o drivlina skall man nog tänka sig för lite.
Kör man normalt händer inte så mycket och att det skall hända något med motorn är kanske inte speciellt troligt ...men...växellådan kan ta stryk.
Automatådor och manuella båda kan vara känsliga för ökat vridmoment.
Försäkringsbolagen är som många vet inte speciellt roade att betala för en ny låda om det upptäcks att bilen är chippad.
Det går att läsa av i styrboxen även om man tagit bort den ändrade programvaran.
Det kan också bli en kul överraskning om lådan rasar på en bil man köpt beg och den varit chippad av tidigare ägare och man tror att försäkringsbolaget skall ta kostnaden.
Försäkrinsbolag har omvänd bevisföring, med det menas att det är försäkringstagaren som skall bevisa att den inte var chippad när exv. växellådan rasade.
Så det finns alltid en riskfaktor...med det gäller att kalkylera in detta
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Generator V50 T5 2.5 - 05

Om lagren är slut brukar även slä[…]

Laddningsproblem

Inget fel.

Glödstift öppen krets