Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

least skrev: Idag, 10:46 hur gör man för att få ett eget inlägg placerat så här framträdande på foumet? Och varför är just detta favoriserat?
För att kunna göra en tråd global så måste du vara som minst moderator.
Varför tråden just nu är global förklarade jag i första inlägget i samband med att jag la in den uppdaterade informationen i tråden.
Har jag belyst att volvo inte vill ta ansvar för rostskador på nästan nya bilar så måste jag självklart på samma vis belysa när de tagit i alla fall delvis ansvar.
Att Volvo bokstavligen skiter i sina garantiåtaganden är en rätt stor grej
MartinS skrev:Jag kan tänka mig ganska många viktiga händelser som inte får samma uppmärksamhet genom globala trådar.
Har du något exempel så kanske vi lyfter fram det
Lövet skrev: Idag, 20:39 Att Volvo bokstavligen skiter i sina garantiåtaganden är en rätt stor grej
Det vet vi ingenting om, det vi vet att i detta enskilda fallet ville de inte ta fullt ansvar för skadan.
Men att då dra slutsatsen att "Volvo skiter i (alla) garantiåtaganden" är att dra alldeles för stora växlar på det enskilda fallet.
Finns ju massor med händelser i detta forum där tillverkare och ÅF har löst saker som inte täcks av garantier.

Volvo är allmänt kända för att vara mycket frikostiga med goodwill långt efter garantiperioden förfallit.
least skrev: Idag, 21:41 Volvo är allmänt kända för att vara mycket frikostiga med goodwill långt efter garantiperioden förfallit.
Volvo har varit mycket goda på att ta saker på goodwill ja, men de indikationer jag fått under detta ärende är att den tiden är nu helt förbi utifrån de besparingskrav de ålagts. Framtiden får väl utvisa

Men helt ärligt så hade jag heller inte blivit minsta missnöjd om jag inte fått mina spruckna bakljus på goodwill (vilket jag inte heller var för ett år sedan när jag fick stå hela kostnaden själv), trots att det är ett allmänt och känt fel på dem, eftersom den garantin gått ut så kan jag heller inte förvänta mig annat.

Men rostskyddsgarantin är det 12 år på så då pratar vi inte längre om någon goodwill långt efter att garantitiden gått ut.

Jag hoppas att detta var ett enskilt tillverkningsfel på just min bil. Men om inte att min halvår långa process fått tillräckligt med ringar på vattnet för att detta inte ska vara ett problem för näste person som får rost på samma ställe.
Extraljus.

Jag funderar på att montera 2st extraljus p[…]

Jag bytte i helgen. Videon ovan var bra hjälp[…]

Stefans 968

Spännande!! Hur är den att köra, en[…]