Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Derank skrev:Carup måste väl ändå vara det största skräpsiten ever for motorrelaterade artiklar.
Jag håller med, en massa clickbaits och mycket litet vettigt innehåll..

/Thomas
VolvoB20 skrev:Undrar om detta också är svammel från Carup som aldrig kommer hända
Själva testförfarandet kan väl (och bör) införas men det beror ju främst på var man sätter gränsvärdena. Jag tror inte det är särskilt många som åker runt med trasiga partikelfilter, även om det förstås förekommer några enstaka. Bilarna ger felkoder för det mesta numera som har med avgasrening att göra.
Lövet skrev:
VolvoB20 skrev:Undrar om detta också är svammel från Carup som aldrig kommer hända
Själva testförfarandet kan väl (och bör) införas men det beror ju främst på var man sätter gränsvärdena. Jag tror inte det är särskilt många som åker runt med trasiga partikelfilter, även om det förstås förekommer några enstaka. Bilarna ger felkoder för det mesta numera som har med avgasrening att göra.
Jag pratade med en kollega från Belgien, och han menade att det är så vanligt idag med rensade dpf och bort/omprogrammering av funktioner att myndigheter tycker det behövs.

/Thomas
  • 1
  • 462
  • 463
  • 464
  • 465
  • 466

Har du löst problemet? Har gjort samma arbete[…]

Är det någon som köpt dessa coilov[…]

Undrar om detta också är svammel fr&a[…]

V90 läggs ner.

Ja, det var det jag ville ha fram. Vad som ä[…]