Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av nyckeln i tändningslåset. Då går det att vrida runt och rattlås och allt fungerar. Är det någon som har varit med om detta och har något knep för att få in nyckeln. hela vägen. Det känns lite lurigt att köra med nyckeln på detta sätt.
Det är en V70-00.
Jag har aldrig råkat ut för att nyckeln fastnat men brukar spraya multilube i låset emellanåt. Smörjer och sköljer ut smuts :-)
Det är nog nån tillhållare som har kärvat fast..
Jag har provat alla nycklarna 3st och det är tyvärr samma sak. Nyckeln sitter inte fast utan går bara in ca 1 cm. Där går det att vrida om och rattlås och tändning funkar som det ska. Men det är stopp i låset. Jag har provat med låsspray men det har inte släppt ännu.
Octaviafuzz skrev: Idag, 18:32 . Jag har provat med låsspray men det har inte släppt ännu.
Låsspray ska du nog inte använda, det är mest lösningsmedel som påstås torka ut låsen och göra saken värre :-/ Påståendet kommer faktiskt från en låssmed.
Försök titta om det har kommit in något främmande objekt, typ hårdpackad ludd ;-)

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]

Strömsparläge

Hej! För visade VOC appen "strömspa[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Bra att du fattat det nu Over and out.

Han hade ingen lösning . Jag skrotade bilen.