Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Såvitt jag minns är det TRM redan från årsmodell 2013 som klarar LED. Det gick inte med min från 2012. Har provat.

I de fall det finns olika dragkrokar till bilmodellen är den för vanlig fjädring lite högre, för att kompensera för att den bilen sjunker ner när du får kultryck. En bil med Nivomat behåller ungefär samma höjd oavsett last, så den har då en lite lägre krok.
Du har säkert rätt att det är från 2013 som har LED kompatibelt.

Blev till slut hela GDS paketet från Bilia. Billigt blev det inte, men delar på skroten var så pass dyra att jag inte tyckte det var värt att delvis få begagnade grejer. Nu blir det Bilias lösning, och det verkar vara volvo orginal. Hoppade över "Volvo Klamma" för 800 kr. Det var nog felaktigt bara. Kollade in installationsmanualen som Micce1980 delade i tidigare inlägg, och tydligen så kan man behöva kapa avgasröret för bilar med dubbla avgasrör (tror jag det var), och därmed behövdes en avgassklämma. Med en vanlig standard V70 så behövdes inte detta enligt instruktionen.

F.ö. som jag förstår det så blir det nu LED kompatibelt. Enligt Bilia så ska deras dragkrokar vara LED kompatibla, och i paketet ingick också en "ledningsmatta" som inte ingick i paketet för en 2015. Övertygad om att ledningsmatta == adapterkabel för nya TRM modulen, och denna behövs alltså inte på en 2015. Kvailificerade spekulationer, men det fick vara nog med undersökande och får nu bli mer verkstad :-)

Blir installation någon kommande helg. Återkommer med resultat.

Du har köpt en bil som är förvä[…]

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste olje[…]

V90 läggs ner.

Intressant, ska undersökas. Vad söker[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Säger som till andra: Bor du kring Stockholms[…]