Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Klotaren
kan lmm vara kass... för bytte motortempgivare sen körde jag typ en halv timme sen försvann tomgången... men ska kolla det du skrev så åter kommer jag med resultat.. tack på förhand
av Klotaren
nu har jag kollat alla slangar om det finns läckage.. men hitta inga.. och ibland går den på tomgång och sen där den bara.. och ligger man på jämn hastighet så dör den till ibland och trycker man till på gasen så funkar det.. när man vrider på gas reglaget så klickar det på givaren på andra sidan.. så det funkar.. om ibland startar den utan startgas och ibland måste man spruta in startgas.. kanske tid för skroten för denna bil
Användarvisningsbild
av lingua
Klotaren skrev:nu har jag kollat alla slangar om det finns läckage.. men hitta inga.. och ibland går den på tomgång och sen där den bara.. och ligger man på jämn hastighet så dör den till ibland och trycker man till på gasen så funkar det.. när man vrider på gas reglaget så klickar det på givaren på andra sidan.. så det funkar.. om ibland startar den utan startgas och ibland måste man spruta in startgas.. kanske tid för skroten för denna bil
Eller en bättre begagnad motor?
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Med motorn på tomgång så kopplar du ur LMM. Blir det skillnad på motorgången kan man utgå ifrån att LMM är kass. Annars kanske du kan låna LMM från någon kompis eller snäll granne för att testa om den går bättre. Ska även finns här på forumet hur du gör för att mäta upp din LMM. Vet att Jocke.S är en fena på det där!!

//David
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Vad har du för siffror på LMM?

Har du en "sak" uppe på kåpan mellan motor och växellådan?
"Saken" har en kabel som leder upp till ett kontaktstycke!
av Klotaren
tackar för all hjälp här... det som spöka nu var relät som sitter på expantion kärlet.. så fixa några sådana så nu är man säker i vinter..
av catinsho
Jag har haft samma problem med "varmstarter" och har bytt delar all eftersom. Idag öppnade jag just reläet vid expansionskärlet och upptäckte att det var två av lödpunkterna som var delvis loss.
Lödde om dessa och hoppas slippa bli stående och vänta på att "motorn" ska svalna!!!

Går det att lägga till nya nycklar med […]

Stefans 968

En PCCM beställd. Bild.jpeg

Batterifråga?

Det batteriet du köper annorstädes f&oum[…]

Bor du i en storstad? Åk då till en li[…]