Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har en Volvo V70 ifrån 1997, som jag nyligen köpt. Jag man skall till och starta bilen händer ingenting när man vider nyckeln till tändningsläget, instrumentpanelen är helt död, förutom att något relä eller liknande i motorn börjar tjuta lite. Inget händer heller när man vrider till startläget heller bilen är helt död. Men golvljuset i bilen lyser samt att parkeringsljuset slås igång när man vrider ljusvredet till det läget.

Tidigare ägare uppger att han har haft problem med nyckeln som man behövt vrida fram och tillbaka några gånger tidigare innan bilen tänder upp och startar, men till slut ville den inte alls. Han sa också att vid tillfälle snurrade den bara runt. Jag tycker att nyckeln känns lite skum när man vrider, som att den hakar till lite när man vrider i låset, men den fjädrar tillbaka ifrån startläget iallafall. Bilen har stått i något år.

Har mätt upp startkontakten som sitter efter tädningslåset, och den är det inget fel på.

Står jag inför ett tändningslös byte och omkodning av nyckel för att få det att fungera eller vad tror ni? Förslag?
Köpråd, årsmodell 2020-2023

Behöver väldigt sällan starta om mi[…]

V90 läggs ner.

Är bara vänta 10 år så komme[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tack, d får vi hoppas 🙃🕺 -12,5kg (-4 mot OE[…]

Hej, Är det någon med som kan få[…]