Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Man får nog ordna rejält olika caster (eller möjligen KPI) på vänster respektive höger sida innan man märker att ratten inte centrerar.
Dessa inställningar anses vara icke-justerbara. Brukar inte ändras om inte bilen är krockad
Eftersom jag älskar galna experiment skulle jag lyft båda framhjulen, rattat fram och tillbaka ett antal gånger och sen kollat med värmekameran om någon spindel- eller styrled blir varm pga att den går kärvt :-D
av daekol
Erik Å skrev: Idag, 19:44 Man får nog ordna rejält olika caster (eller möjligen KPI) på vänster respektive höger sida innan man märker att ratten inte centrerar.
Dessa inställningar anses vara icke-justerbara. Brukar inte ändras om inte bilen är krockad
Eftersom jag älskar galna experiment skulle jag lyft båda framhjulen, rattat fram och tillbaka ett antal gånger och sen kollat med värmekameran om någon spindel- eller styrled blir varm pga att den går kärvt :-D
Haha då lär jag inte ha några armar kvar sen! :-D

Saknar värmekamera också så det går inte. Kanske får sålt en av mina andra bilar inom kort och får bita i det sura äpplet och hoppas en verkstad kan lösa felet.
DRL och autoläge på ljusreglaget

Glömde lägga till: Släpvagn skall[…]

Snyggt och praktiskt. Jag har bara backkamera. Ver[…]

Det där ser ju ut att kunna fungera. Men bedr[…]

Hade det behövts tjockare olja hade det varit[…]