Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Lägger i R.. Får vänta 4-5 sekunder innan backen går i o börjar driva bilen bakåt. har spolat lådan med ny olja men inget bättre, " nån enstaka gång av 100 backförsök så går backen i som vanligt" inga felkoder på lådan.
Någon som haft nått sån här problem? Jag funderar på om man ska ge sig på att byta solenoid/styrventil i växellådan.. men vilken har med backen att göra? Byta hela kontrollsystemet.. har ja ingen lust med pga kostnaden.. hoppas på lyckas fixa lådan ändå.. hjäälp

Mvh M
Är bilen fin skall du absolut laga den, givetvis är jag lite partisk då har har ett kontrollsystem till salu.
Hör av dig om du vill köpa ett till ett ofantligt bra pris som jag använt i felsökningssyfte. Max 2000mil har det gått och fungerar givetvis perfekt.
Det är inte jätte svårt att byta på 1 dag och man behöver inte ta ut lådan eller motorn för den delen.

Växlar den bra på alla andra växlar så är nog ventilhuset tätt/slitet. Har du bara en trög solenoid brukar den ge felkod
Du har ett jätte roligt jobb framför dig och det är så tillfredsställande att laga

Man får nog ordna rejält olika caster ([…]

Yes! Två problem lösta! Nu funkar ABS:e[…]

Bilen är glad nu, lät byta olja i automa[…]

Blev ett byte idag. Lämnade dock iväg de[…]