NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Glad I hågen går jag in på biltema, söker stötdämpare på mitt reg nr, det fanns 2st wohoo.
Kommer till garaget och det är 2 helt skilda värlar i jämförelse på stötdämparna såklart, står en god 5 minuter och svär över Biltema.
Tar ett säkert kort och ber autoexperten ta hem rätt dämpare, nähä, inte då.
Åker till garaget och lyckas tvätta fram lappen på dämpare, med autoexperten i luren och ett jävla knappade så verkar det som att det är någon form av nivåreglerande dämpare. Aja nä det volvo som gäller menar autoexperten och med det onödigt billigt kan jag tänka.

Vart kan jag köpa dämpare utan att bli ruinerad?
Tänker förstås bifoga en bild på nummer på stötdämparen, men det duger jag inte till.
Det nr som står är följande

3M51-18K077-EC
30714354
SACHS 89 4104 444 128

P48. NH34C
Du kan ju alltid kolla med Volvo, det behöver inte alltid kosta skjortan att handla där + förmånen att få rätt grejer är ju också värt någon krona.

Det finns ju några stadiga näthandlare men det kan vara bökigt med returer har jag läst, själv har jag hittills fått rätt grejer.

Autodoc
Trodo
Aeromotors
Skandix

Kolla med vparts också. De hade faktiskt bäst pris på Bilstein när jag köpte för några år sen.
Skandix är oftast inget alternativ pga gräsligt dyr frakt

några felkoder släckta och volvo starta[…]

Kolla med vparts också. De hade faktiskt b&a[…]

Det är inga problem att få i låsr[…]

Original monterat sitter original givare (AC) i &o[…]