Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har idag inget lastskydd/stötfångarskydd på min V90. Det finns redan några större repor på stötfångaren.
Frågan är om det är värt att lägga på ett lastskydd eller vänta på att det kanske blir värre, åtgärda och sedan lägga på lastskydd?

Och vilket lastskydd är bra?
Volvos verkar inte täcka så mycket
Tacksam för svar :-)
Är det Volvos 32399245 du menar? Det är en remsa som förstås bär av från det mesta som kan skada.
Jag har inget, men har heller inte några direkt uppenbara märken i stötfångaren. Bilen är en tidig 2019. Det beror säkert på hur den används också. Sänka bakänden före lastning/lossning av tyngre saker minskar förstås risken.

Volvo har också 32399714, som är en plastfilm som tejpas på ovansidan av stötfångaren. Finns även för andra ställen på bilen, typ framkant på taket och innanför dörrhandtagen.
Filmen är en ny produkt som Volvo kräver ska hanteras av deras återförsäljare, förmodligen på grund av den sats med kemikalier som behövs för att montera filmen.

Jag kommer behöva betala Rejmes för fels[…]

Kan det börjat läcka vid VVT ?

gummilist

Var köper du reservdelarna? Har samma problem[…]

Har ett av metall och fungerar bra, har hund som o[…]