- Idag, 20:26
Hej! De senaste åren har ABS-lampan i min V70 -98 betett sig lynnigt och tänts vid start men släckts strax därpå vid vad jag tror är högersväng (men är bara en känsla och känns lite som gammal bondepraktika). Ibland har den tänts vid körning men alltid efter en "tid" (typ halvtimme, timmes körning). Efter omstart av motorn så upprepas proceduren. Har dock klarat de senaste årens besiktningar tack vare "knepet" att jag svängt runt parkeringsplatsen strax före besiktning. MEN idag - ABS -lampan lös genom hela besiktningen vilket såklart underkände bilen
När jag satte mig för att köra hem tändes den, men släcktes vid första högersväng för att sen stanna släckt. Vad 17 är på gång egentligen? Har haft bilen på verkstad 3 gånger för detta och kransarna har undersökts, utan att verkstaden hittat något fel.
Nu funderar jag på att åka tillbaka till besiktningen på vinst och förlust och hålla tummarna att turen är på min sida vid ombesiktningen.
Några stalltips för att fåt lite styrsel på denna lampa? Kan jag ha rätt i min magkänsla att felet är beroende av rattutslag? Är det ens lönt att åka på ombesiktning på chans? Har ju haft bilen inne på verkstad flera gånger utan resultat.
Tack på förhand!

Nu funderar jag på att åka tillbaka till besiktningen på vinst och förlust och hålla tummarna att turen är på min sida vid ombesiktningen.
Några stalltips för att fåt lite styrsel på denna lampa? Kan jag ha rätt i min magkänsla att felet är beroende av rattutslag? Är det ens lönt att åka på ombesiktning på chans? Har ju haft bilen inne på verkstad flera gånger utan resultat.
Tack på förhand!