Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag vet säkert att svaret på denna fråga finns i nån av alla trådar. Men tänkte att nån vänlig själ kan bespara mig tiden att söka. Och upplysa om det är bakom handskfacket, eller i bakluckan.

Tack på förhand.
Har för mig att just XC90 sitter på sidan bak, bakom någon sidopanel - höger tror jag?
Någon får rätta mig här...
Om du byter batteri så måste du programmera om hos verkstad.
Dessutom har jag hört att kontaakten kan vara lite... känslig, så man kan om man har otur riskera att dra loss kontaktstycket från kretskortet.
Kände i och med allt detta så lämnar jag in min V90 för detta byte i samband med service. Måste ju ändå programmera om vilket inte heller är gratis....

V90 tror jag är VCMen som sitter under golvet längst in mot baksätena, men som sagt, har för mig det skiljer mot XC90
Senast redigerad av 2 Xanthopteryx, redigerad totalt 0 gång.
Bakom stora sidopanelen till höger i bagageutrymmet sitter den i min 2019 i alla fall.
Hur man får bort panelerna kan du se i monteringsanvisningen till belyst bagagerumströskel, om du inte redan vet hur man gör.

Har aldrig hört att man drar självrisk p[…]

Borra och gänga i insatsgängor, kommer b[…]

Alla former av ljuskällor bränns ut med […]

Felkoder missfire

Hej. V70 2,5ft -10 Skippade byta tändstift […]