- Idag, 12:09
#1617965
Jag instämmer med föregående talare, det är definitivt mer smak än kostnad!
Trots att jag fått byta både kompressor och åtminstone en bälg blir nästa bil också garanterat med luftfjädring.
Den vanliga fjädringen upplever jag som för svampig vid lite mer aktiv körning och/eller tung last och med tungt släp är det magiskt. Att kunna styva upp bilen när det är krokigt eller fluffigt kunna flyta fram på motorvägen uppskattar jag verkligen.
Med det sagt:
Mitt tips är att ha bilen helförsäkrad, om jag minns rätt pratade teknikern om att ena repararationen hade passerat 30.000:-. Om det är mitt minne som är fel eller serviceteknikern som överdrev spelar kanske mindre roll, men det är inga småpengar om man inte kan skruva själv.
XC90 är med marginal den absolut bästa bilen jag haft, men samtidigt den som med ännu större marginal har behövt repareras.
Trots att jag fått byta både kompressor och åtminstone en bälg blir nästa bil också garanterat med luftfjädring.
Den vanliga fjädringen upplever jag som för svampig vid lite mer aktiv körning och/eller tung last och med tungt släp är det magiskt. Att kunna styva upp bilen när det är krokigt eller fluffigt kunna flyta fram på motorvägen uppskattar jag verkligen.
Med det sagt:
Mitt tips är att ha bilen helförsäkrad, om jag minns rätt pratade teknikern om att ena repararationen hade passerat 30.000:-. Om det är mitt minne som är fel eller serviceteknikern som överdrev spelar kanske mindre roll, men det är inga småpengar om man inte kan skruva själv.
XC90 är med marginal den absolut bästa bilen jag haft, men samtidigt den som med ännu större marginal har behövt repareras.