Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jaha så var nu mikrobrytarna utbytta på vänster bakre, längtar med spänning till fredag,
då jag som först kan prova och byta tillbaka till denna c-lås motorn.

Bortlödningen tog på tålamodet, då lödningarna hade någon skyddsbeläggning som först behövde värmas och pillras bort, före jag kunde nyttja tennsugen, dessutom brände jag även den vita plastarmen lite kosmetiskt.
Stoppade in en instrumentmejsel modell tunn för att skapa spänning mellan mikrobrytaren och kistan så vartefter som jag värmde polerna, släppte den upp lite i taget.

De nya mikrobrytarna har slät sida nedåt mot anliggningsytan i låskistan, medans de ursprungliga jag nu lödde bort har likadan “knoppar” på båda sidor, så låskistan har hål som dessa knoppar passar i.
IMG_6597.jpeg
IMG_6597.jpeg (596.21 KiB) Visad 10 gånger
IMG_6599.jpeg
IMG_6599.jpeg (76.65 KiB) Visad 10 gånger
IMG_6598.jpeg
IMG_6598.jpeg (160.83 KiB) Visad 10 gånger
Alltså improviserade jag och satte en limdroppe på släta sidan av nya mikrobrytaren, så droppen hamnar mellan låskistans hål.
IMG_6604.jpeg
IMG_6604.jpeg (524.24 KiB) Visad 10 gånger
Innan jag lödde bort de gamla så såg jag att de inte var dikt den lilla plastklacken, utan hade ca 0,5mm avstånd, som jag försökte hålla nu när jag limmade dit dem i läge.
IMG_6608.jpeg
IMG_6608.jpeg (832.53 KiB) Visad 10 gånger
Lät limmet verka över natten och efter jobbet lödde jag ihop polerna.
Inget konstverk, blev funktionellt förhoppningsvis, den 3-poligt inlödda ser värre ut än i verkligheten, jag behöver oavsett fixa till synen. Ser detta som en prototyp :-D
IMG_6619.jpeg
IMG_6619.jpeg (779.41 KiB) Visad 10 gånger
Om det funkar, då målar jag skyddslack över lödningarna.

Jag hittar inte längre funktionen i Android-a[…]

Så jag ska först öppna samtliga lu[…]

Hittat lite om nivågivare. Kan dessa sp&oum[…]

Jaha så var nu mikrobrytarna utbytta på[…]