Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena.
Skulle byta hela strålkastaren fram på en V60. Beställde en ny med orginalnummret som sitter på den gamla strålkastaren.
Höll nu på att byta över lampor och drivdon till den nya strålkastaren men stötte på patrull. Det är inte samma sockel till xenon lampan. Jag har sökt på google vilken sockel jag har men får inga svar. Nån som vet.
Den med en massa pinnar på är den gamla, den utan pinnar är den nya och det passar inte.

Bild
Bild
Bild
Det skall ju vara D3S i V60, men i den ny strålkastaren ser det inte ut att vara en Xenonsockel utan snarare för H7 eller liknande halogenlampa. Jag misstänker att den nya strålkastaren inte är för xenonljus, stämmer verkligen artikelnumren på strålkastarna med varandra? Hur ser elanslutningen ut till halvljuslampan i den nya strålkastaren?
Det är samma elanslutning på lampan i båda. Allt stämmer med anslutningarna till ballasten och så. Det är bara sockeln till lampan som inte stämmer. Tänkte om man bara kunde byta ut lampan till en som passar.
Och ja, det är samma orginalnummer.
Se båda strålkastarna på bilen ut enligt bild 1 eller bild 2 nedan?
Har du plockat bort för att se hur det ser ut vid strålkastaren på andra sidan, där lampan fungerar?
.
Strålkastare 1.jpg
Strålkastare 1.jpg (133.8 KiB) Visad 30 gånger
Strålkastare 2.jpg
Strålkastare 2.jpg (141.25 KiB) Visad 30 gånger
Var har du fått den nya strålkastaren ifrån, den ser inte original ut, med färger på sladdarna etc.?
Hällt i fel olja!

Jag hade rätt till den specifikation som Vol[…]

Bromsbelägg byte

Tackar för svaren! Ja men det var inga konst[…]

@KnotVillage , nu handlar tråden om de andr[…]

Precis skaffat mig en S40 2.0t 2004. Denna ä[…]