- Igår, 18:40
Jag har en några månader gammal Volvo V60 T6 (MY2026) där Volvohandlaren löste en försäkring via Volvia, som nu läggs om i oktober. Nya priset gick upp och landade på 510kr/månad.
Jag bor i ett litet samhälle 3 mil utanför Sundsvall.
Bor i villa och parkerar i vårt larmade garage (sector alarm)
Bonusklass 9
Jag kikade runt på andra bolag och får väldigt mycket bättre pris på bland annat Länsförsäkringar (halvförsäkring). De skall ha 348kr/månad inkl. "MER-tillägg" som ger hyrbil, lägre självrisk vid djurkollision etc.
Självriskerna är samma lika (kan diffa några hundralappar,men i stort sett samma).
Bilen har ju garanti och vagnskadeförsäkring i knappt tre år till. När den har gått ut, så känns det mer värt att ligga på Volvia om det skulle hända något med högvoltsbatteriet eller liknande....
Men i nuläget,finns det direkt anledning att ligga kvar hos Volvia, som jag missar?
Mycket tacksam för er input!
Jag bor i ett litet samhälle 3 mil utanför Sundsvall.
Bor i villa och parkerar i vårt larmade garage (sector alarm)
Bonusklass 9
Jag kikade runt på andra bolag och får väldigt mycket bättre pris på bland annat Länsförsäkringar (halvförsäkring). De skall ha 348kr/månad inkl. "MER-tillägg" som ger hyrbil, lägre självrisk vid djurkollision etc.
Självriskerna är samma lika (kan diffa några hundralappar,men i stort sett samma).
Bilen har ju garanti och vagnskadeförsäkring i knappt tre år till. När den har gått ut, så känns det mer värt att ligga på Volvia om det skulle hända något med högvoltsbatteriet eller liknande....
Men i nuläget,finns det direkt anledning att ligga kvar hos Volvia, som jag missar?
Mycket tacksam för er input!
Senast redigerad av 1 ErikSvensson, redigerad totalt 0 gånger.