Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en Volvo V90 T8, åm -20. Bägge framlyktor har en spricka och ingen logisk förklaring finns. På verkstaden kunde man inte konstatera att skadorna skulle ha orsakats av yttre faktor och försäkringen täcker inte skadorna. Tycker själv att det låter märkligt och oroväckande om de stämmer att de skulle ha spruckit av sig själv.
Hur som helst! jag har lagt märke till att det finns en marknad för begagnade lyktor. Det lockar men det har visat sig vara omöjligt att kontrollera om de passar på min bil. Jag försökte kolla med märkesrepresentant men de kunde inte ens hitta reservdelsnumret på originallyktorna (de med sprickorna) i sitt system. Tydligen byts numren ut titt som tätt.
Har någon här installerat/låtit installera begagnade lyktor på sin bil och är det ens möjligt? Tacksam för alla tips och goda råd!
Kan det vara motorhuven som spräckt, om det är upptill vill säga?
Valfri volvoverkstad kan självklart få fram numret på lyktorna, dels det som gäller nu men det skall även gå att se om de ersätter ett annat nummer.
Regnumret är vad so behövs och sedan får de lära sig slå i systemet...
Om det nu är självsprickor på grund av defekt, så kanske lyktorna har ersatts av en ny variant och i så fall vill du nog inte ha samma variant som du har nu tänker jag, för risken är ju att det spricker igen?

När oljenivån är för hö[…]

Sitter och suktar på en 2,5 GLT 170hk 1998 f[…]

Jag skriver som nästa alla gör: Nu funge[…]

Den stora annons-tråden

Tror ändå den kommer sälja rä[…]