Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej. Här en xc60 Polestar engineered MY23 och letar runt efter vinterdäck att köpa till den. Hittar tyvärr bara 20 tun på Bilia och hittar inte exakt var man kan köpa originala däck o fälgar (21 eller 22 tum). Tips på var man kan köpa dessa?
Orginal polestarfälgar med et som sväljer polestarens bromsar kostar nog mumma, 22” på min kostar tydligen 66000:- utan däck….21” är säkert inte gratis heller, kör med eftermarknads 22” och spacers på mina vinterdäck , lyckades hitta en lättare begagnad uppsättning med däck för 25K
Jag tolkar det som att du letar efter kompletta vinterhjul till din bil. Eftersom nypriset för en sådan Polestar Engineered-uppsättning är dyrare än andra uppsättningar från Volvo brukar det vara populärt med alternativ. Ett alternativ är att titta på Blocket efter sådana du vill ha, ett annat är att välja eftermarknadsfälgar ihop med bra vinterdäck och ett tredje alternativ är att endast köpa vinterdäck som du får monterat på dina nuvarande fälgar. Självklart har varje alternativ sina för- och nackdelar.

Följd fråga på denna. Kan man s[…]

Björntech använder givaren i bakaxeln,st[…]

Du skriver -85 års modell, är det f&oum[…]

Jag tolkar det som att du letar efter kompletta vi[…]