Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

8000 mil bak. Kör nästan alltid adaptiv farthållare jag med.
Malmstroem skrev:Det är nog många D5-ägare som kör omkring utan power-pulse. Det är initial gasrespons som blir sämre med trasig power-pulse. Det går oftast att leva med. Jag har reparerat min power-pulse en gång. Jag är hyfsat säker på att den gett upp igen. Men eftersom det märks så pass lite, och enligt uppgift inte är skadligt för motorn så struntar jag i det...
Intressant! Hur menar du att det knappt märks? Själv tycker jag det är STOR skillnad mellan de D4 och de D5 jag kört av V90. Främst vrid och ax.
Ja, det är stor skillnad mellan D4 och D5.

Däremot är det inte stor skillnad mellan fungerande och icke fungerande power-pulse. Det power-pulse gör är att turbon spinner upp snabbare vid gaspådrag. Den ger ingen skillnad i toppeffekt. Så en icke fungerande power-pulse ger bara något sämre gasrespons. Skillnaden är inte stor.

Jag tror inte att det är någon mätbar skillnad på accelerationen 0-100 km/h mellan fungerande och icke fungerande power-pulse.

Hej! Hjälp! Är dålig på bil[…]

Arbeiderpartiet vann nyligen valet. Nu vill de ta[…]

Ja, det är stor skillnad mellan D4 och D5. […]

Bensinen i förgasaren försvinner inte n&[…]