Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Bränsletrycket ska ju följa trycket i insuget. Så har du ett grundtryck på 3 bar och laddar 0,5 så ska du ha 3,5 i bränsletryck. På tomgång ska det ju snarare ligga på 2,5.
Egonm123 skrev: Idag, 11:22 Jag ska se om jag kan prova en annan soppapump och se om det blir nån skillnad
Bränslepumpen kan ge upp till 6 kg så där är nog inte felet
Jag kör min 745-a på E85 och körde på 6 kg med original pumpen. Den protesterade då högljutt (över 40000 mil) och skaffade då större spridare (från en Saab 9000 turbo) och bytte till Biltemas 044 bränslepump. Kör nu på omkring 4kg med vakuum på.
lennarte skrev:Bränslepumpen kan ge upp till 6 kg så där är nog inte felet
Men nu har det ju tidigare i tråden nämnts att han försökt öka trycket på regulatorn utan att det gick. Och då är pumpen en misstänkt felkälla.

Förutsatt att regulatorn är korrekt inkopplad såklart.
Användarvisningsbild
av lennarte
Marlboroman skrev:
lennarte skrev:Bränslepumpen kan ge upp till 6 kg så där är nog inte felet
Men nu har det ju tidigare i tråden nämnts att han försökt öka trycket på regulatorn utan att det gick. Och då är pumpen en misstänkt felkälla.
Vet ej om han har ställbar BTR. Men med ställbar bör det bör ändå gå att öka trycket på tomgång.

Ja, det är stor skillnad mellan D4 och D5. […]

Bensinen i förgasaren försvinner inte n&[…]

Bromsbelägg byte

Dina nya belägg kommer att slita in sig till […]

B230fk saknar kraft

Bränslepumpen kan ge upp till 6 kg så[…]