Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

Du kan lägga den i neutral.
Jag har bytt genom att lossa motorerna men kan absolut inte rekommendera det till vem som helst på nätet. Jag fick felkod på parkeringsbromsen. Var tvungen lossa polen på 12v batteriet för att den skulle funka efteråt trots noga justering till ”samma” läge som innan byte.

Tänk på att felkod på parkbromsen gör att den slutar fungera, och du måste ha block som låser hjulen för att få den att stå still.

Följde instruktionerna längre ner här:
https://www.polestar-forum.com/threads/ ... pads.7084/
Jag använde det inte faktiskt, gillar inte att skruva bromsar med tillslagen elektronik

Körde in, hissade upp, lossade motorerna, backade allt, bytte, justerade kolven så noga som möjligt, återmonterade oken. (Här måste du ha lite känsla, annars går nåt sönder)
Sen fick jag lyfta av 12v för att få tillbaka parkbromsen.
fjohan82 skrev:Från en lekman: Går inte bromsar på elbilar att backa med OBD-läsare av något slag?
Jodå. Det är inget elbilsspecifikt alls med bromsarna. Men då måste man ha rätt felkodsläsare.
Lövet skrev: Idag, 14:48
fjohan82 skrev:Från en lekman: Går inte bromsar på elbilar att backa med OBD-läsare av något slag?
Jodå. Det är inget elbilsspecifikt alls med bromsarna. Men då måste man ha rätt felkodsläsare.
Ahh okej, tack!
XC70 D4 Brusten multirem.

Hej. Då har även min bil råkat u[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Tack för utförligt svar! Att limma prydn[…]

Visa din semesterbil(d)

När det inte är någon semester inp[…]

Jag handlar mest på www.trodo.se numera. D&a[…]