- Igår, 17:34
Tex får man alltså på B96 dra vårt 2700 kg släp med Corollan vi hade som hade totalvikt 1500 kg, bara släpet är olastat.
Camel skrev: ↑Igår, 13:39Enligt den tabellen skulle jag alltså får dra våra släp med tolatvikt på 2700 kg även på B96 bara jag inte lastar dem för tungt eller de är tomma. Det trodde jag inte man fick på B96. Jag hade för mig att det bara var på BE som bruttovikten räknades och det var totalvikten på som räknades på B96. (Förutsatt att sammalagda totalvikten inte går över 4250).VolvoB20 skrev:Jag anser att du kan köra den fordonskombinationen.apersson850 skrev: ↑Igår, 12:02 Men för alla behörigheter gäller att det är irrelevant om släpet är tomt eller ej.Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? Så jag får alltså inte dra mitt båtsläp som har totalvikt 2700 kg efter min XC70 som har max dragvikt 2100 kg med mitt BE kort även om det är tomt och då har bruttovikten 450 kg , Det hade jag ingen aning om, detta blir ju stort problem för mig.
Var hittar du den lagparagrafen?
DragbilSläpvagn.jpg
Tex får man alltså på B96 dra vårt 2700 kg släp med Corollan vi hade som hade totalvikt 1500 kg, bara släpet är olastat.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.