Nu är bilen inomhus och här kommer den få stå ett tag. Ska börja ta hand om de små lackskadorna på taket och inredningen ska fixas. Nu ska den också upp på pallbockar så jag får byta däcken.
Håller på och installerar extraljusen igen
Jag använder super seal kopplingar denna gång istället för en helt fast installation.
Och jag har förbättrat fästet, svetsat lite material i hörnen för att styva upp det.
Hur lyfter man bäst upp bilen på fyra pallbockar? På min Saab skulle jag lyft i främre och bakre lyftpunkterna, två lyft och det är färdigt. Gjorde samma här lyfte den där framme och satte pallbockar under subframen. Sen tänkte jag lyfta bakändan men blev snabbt osäker, lyftpunkten där inger ej förtroende. Funderar om jag ska lyfta på dragkroksfästet.
Man kan lyfta vid länkarmsinfästningen men det såg otrevligt ut då jag började. Bilen är så styv att den bara vilade på en pallbock där framme då.
Angående reläet. Det kommer inte lämnas oskyddat som i bilerna. Jag har från förr lindat in reläet i en tjock plast och sen knutit åter med buntband, brukar också spreja in lite rostskyddsvax i "påsen" som skapas. Det håller reläet i bra skick, du kan se hur reläet ser ut idag, detta är efter en säsong. Jag kommer linda in det på nytt innan bilen tas i bruk.