- Igår, 22:38
#1616734
Hej på er!
Har haft problem med min volvo att den har dött när man kör för att sedan starta igen när den har kallnat (runt 2 timmar).
Men har senaste dött och hållits sig så (tyvärr).
Får flera felkoder på ECM, bland annat:
740C Kommunikation mellan ECM och CEM för hög signal.
603D Turbo reglering lågt tryck
3A00 ECM programvara felaktig
4F33 Batteritempratur felaktig
DE11 Kommunikation med ECM styrenhet saknas
Har tagit ned den dosan med säkringar och kontakter vid passagerarstolen och rengjort den men utan framgång.
Rengjorde den dock för en månad sen och koppla ur och i alla kontakter igen och då funkade den bra i några dagar.
Har även vattenläcka från taklucka i slangen som går ned i A-stolpen som är återgärdad... gissar att den kanske tagit kål på ECM?
Hade även identiskt problem med bilen för ca 1 år sen och då byttes vevaxelsensorn och då funkade den bra igen... är det värt att byta den igen baserat på "killgissning"?
Bilen har även sen bilen var inne på verkstad och "rengjorde" den för 3 veckor sen och då funkade den bra i runt 14 dar typ och ca 80 mil utan konstigheter...
Blir tokig på detta men hade kanske blivit lite klokare om någon mer har någon input?
Tack! =)
Har haft problem med min volvo att den har dött när man kör för att sedan starta igen när den har kallnat (runt 2 timmar).
Men har senaste dött och hållits sig så (tyvärr).
Får flera felkoder på ECM, bland annat:
740C Kommunikation mellan ECM och CEM för hög signal.
603D Turbo reglering lågt tryck
3A00 ECM programvara felaktig
4F33 Batteritempratur felaktig
DE11 Kommunikation med ECM styrenhet saknas
Har tagit ned den dosan med säkringar och kontakter vid passagerarstolen och rengjort den men utan framgång.
Rengjorde den dock för en månad sen och koppla ur och i alla kontakter igen och då funkade den bra i några dagar.
Har även vattenläcka från taklucka i slangen som går ned i A-stolpen som är återgärdad... gissar att den kanske tagit kål på ECM?
Hade även identiskt problem med bilen för ca 1 år sen och då byttes vevaxelsensorn och då funkade den bra igen... är det värt att byta den igen baserat på "killgissning"?
Bilen har även sen bilen var inne på verkstad och "rengjorde" den för 3 veckor sen och då funkade den bra i runt 14 dar typ och ca 80 mil utan konstigheter...
Blir tokig på detta men hade kanske blivit lite klokare om någon mer har någon input?
Tack! =)