Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

lennarte skrev: Idag, 14:32 Men det var ett "ruggigt" pris. Han är säkert inte dyrare än andra och säkert billigare än original. Men drygt 3200 för en mellanservice 😱😱 Men 214 kr/l för olja så ramlar det lätt iväg. Det är väl bara jag som är bortskämd kanhända. Jag har ju alltid gjort det själv..
210-230kr/l för olja låter rimligt hos alla volvo-verkstäder/alla verkstäder numera.
Jag som har V70 2011.. gör jag idag service hos Skobes får jag betala ~2600kr om man har carpay/skobeskort.(orig.pris 2900kr annars) (dock är detta classic). Bilia vill ha 3000kr utan kupéfilter och med 4000kr..
Användarvisningsbild
av lennarte
https://www.biltema.se/bil---mc/bilrese ... 2000050893
Som jämförelse, 74,75 kr/l
Men, jag vet......
Det är inte "fint" att köra på Biltemas oljor 🤮
Men det bryr jag mig inte om, har kört på Biltemas oljor i måånga år nu. Har t.o.m (äntligen!!!) hällt syntet olja i 745-an, Helsyntetisk motorolja 5W-40, ACEA C3, A3/B3, A3/B4, 4 liter 329 kr. Många som köper oljor verkar tro att ju mer bokstäver, siffror och tecken i beteckningen deso bättre olja. Det räcker att läsa raden med A,B,C,D och veta vilken temperatur zon vi lever i.
Användarvisningsbild
av batmac
Ja olja är väldigt dyrt. Samma olja (Mobil Super 3000) som jag köper för strax under 100kr/liter från aeromotors tar Volvo 300kr/liter för. Det blir rätt bra skillnad även på bara ett vanligt oljebyte.

Hej. Mina parkeringssensorer fram/bak la av ig&ar[…]

Service Subaru XV

Ja olja är väldigt dyrt. Samma olja (Mob[…]

Alright, men har fortf inte hittat ett enda lar ti[…]

Snarare så ökar bilens förbrukning[…]