Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag misstänker att något av mina batterier är dåligt. Det började med att jag direkt vid en start efter ett start/stopp stopp fick ett felmeddelande angående servostyrningen, men märkte inget annat. Jag började fundera lite och det kan nog vara så att bilen start/stoppar väldigt sällan nu jämfört med tidigare...

Någon som har någon erfarenhet av något liknande?
På min förra bil, en XC70 MY16, märkte jag att batteladdningen var dålig när start/stop slutade fungera. Ingen varningslampa eller någon annan indikation. När jag sedan laddade batteriet så började start/stop fungera igen i varje korsning. Speciellt på vinterhalvåret behöver jag stödladda ungefär en gång i månaden eftersom jag inte kör tillräckligt många långresor.

Min nuvarande bil, en XC60 B4, har ju ett extrabatteri för att starta motorn, så den är mindre känslig för det här. Jag antar att det beror på att den laddar varje gång man bromsar, så den laddar oftare.

Bara kört korta sträckor efter uppdateri[…]

På min förra bil, en XC70 MY16, mä[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Skärmarna tillbaka monterade. https://i.img[…]

Missljud V60 T3 2012

Hej, Har en v60 T3 2012 med ett missljud som g&au[…]