Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 1100s
Har en XC 60 B5 bensin 2020 sedan en månad och jag upplever den mycket slöare än min tidigare V70 med 2,5 FT motor! Tycker att de borde vara någorlunda lika då B5:an har 250 hk och 2,5 FT har 230 hk,är det så att mildhybriden är eller känns betydligt slöare?När jag drar husvagn så känns B5:an starkare än den gamla V70:n men det kan kanske bero på att den har 8 växlad låda och V70:n var 6växlad.
av lexcom
Känsla är svårt. Tittar man på siffrorna så skall xc60 vara den tydligt rappare med 0-100 på 7s mot 8s för v70. Effekt och vridmoment lite bättre på xc60. Ibland kan känslan spela ett spratt.
av 20FJan
Antar att den nyare bilen går lite tystare och har hårdare fjädring.
Om bilen sjunker mer bak vid gaspådrag ger det en rappare känsla, sedan ett helt annat motorljud på det.
Testa en tung elbil med 300+ Hk, de känns inte så snabba tills man kollar på hastighetsmätaren.
av 1100s
Ja det gör väl inget egentligen men vill ju inte köra omkring med en bil som det är fel på.Upptäckte igår att
Min profil i bilen innebär att den går i comfort läget och det borde väl göra en del prestanda mässigt gentemot Dynamic läget,ska testa det.Men ni som har en B5 bensin känner inte att det saknas effekt i vissa lägen eller?

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]

Här är del 2 också https://youtu.[…]

Problem med värmen på 740

Bytte kylarslangar idag och passade även p&ar[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis o[…]