Knutkors skrev: ↑Idag, 10:33
Zoey skrev:
Har samma problem, V50 -11, Xenon på halvljus, vänster sida lyser svagt, bytt ballast, men ingen skillnad, fick i samband med det här upp felkod SRS Airbag, services snarast!
Ingen aning?
Dålig jord eller lampa som sitter aningen fel i lamphuset? Är ljusbilden korrekt, om än svag?
Bara några gissningar.
Jag hade varit mer orolig för SRS-meddelandet (som ev kan ha ett samband med det dåliga ljuset, då du skrev att felet uppkom i samband med varandra). Har du ett gammalt startbatteri eller har startbatteriet varit urladdat/har du behövt ta starthjälp?
Har du möjlighet att läsa ut felkoder med en lite mer avancerad felkodsläsare? Gör då det och hoppas på att du inte har en kod som heter "CFFF-Internt fel" eller "CFFF-Internal fault".
Har ingen felkodsläsare.
Problemet startade tidigt i somras.
Jag hade haft ur strålkastaren för att torka ur den över natten på fukt. Dagen efter monterade jag tillbaka strålkastaren och då följande hände.
Vid start av bilen fick jag upp felmeddelande, strålkastarfel, service erfodras (eller något liknande)
Stängde av bilen.
Startade bilen, inget felmeddelande angående strålkastaren, men SRS Airbag felmeddelandet kom istället och har hängt med sedan dess.