Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av Kermit75
En förbränningsmotor och 3st elmotorer, låter lite krångligt men finns säkert någon andledning….

” The 1.5T hybrid-specific engine serves as the primary power source, while the three electric motors each have distinct roles:

P1 Motor: Responsible for starting the engine, providing torque assistance, and converting mechanical energy into electrical energy.
P2 Motor: Located between the engine and transmission, it drives the front wheels and handles kinetic energy recovery.
P4 Motor: Independently positioned on the rear axle, it specifically drives the rear wheels. Together, the P2 and P4 motors form the all-wheel-drive system.

https://carnewschina.com/2025/08/08/chi ... ned-range/
av LJN
Gillar formspråket starkt! När bilen blir Europa "anpassad" och dom första test/provkörningar utfaller positivt så beställer jag en! Noterar att Youtube videon ser ut att vara filmad i Sverige.
av Lövet
Jgo skrev:Vad tror ni om prisbilden i Europa? Startpriser på 400k resp. 435k i Kina, men säljs med stora rabatter enligt artikeln:

https://carup.se/priset-pa-volvo-xc70-k ... -rackvidd/
Lynk 08 kostar från 550k, så lägg på X kr för "Volvopremium" och eftersom den inte får samma förmånsvärdesreduktion som en elbil tror jag den kommer vara stendöd i Sverige. Hoppas det också, det är en riktigt energiineffektiv biltyp detta. Värre än vanliga hybrider. Det är i princip en Nissan Leaf och en vanlig bil inklämt under samma skal framställningsmässigt. En jättedålig utveckling.
av Lövet
Kermit75 skrev:EU har tullar på 100% elbilar från Kina, lösningen för Kina staten är att tillverka hybrider för slippa tullar….
Stämmer inte alls. Varken procentsatsen eller att bilarna är anpassade för EU. Tvärtom så är hybrider med gigantiska batterier från början ett kinesiskt fenomen.
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]