Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag hade samma problem tidigare och började med att byta båda oken, ingen skillnad och bytte sedan huvudbromscylinder, ingen skillnad och var gång väldigt mycket bromsvätska pumpats genom ledningarna. Hittade ett inlägg här om en kille som bytte ABS-enheten och det hjälpte så jag gjorde samma och efter det har jag kört utan det blivit varmt och kanske 4000 mil hittills med samma klossar bak och de är inte slut än.
Det är enkelt att köra slut på en uppsättning bromsar efter en helg på banan...

Hur och var du kör är viktigaste faktorn på hur snabbt bromsar slits. Kör du en hyfsat tung bil mer aggressivt i storstadstrafik med mycket start och stopp slits bromsarna. Att kalla det ynkligt vet jag inte om jag håller med om.

Jag fick byta mina bakre klossar på vår XC90 innan 6000 mil. När jag bodde längre norrut och inte behövde köra i tät trafik höll mina bromsklossar med marginal över 10.000 mil. Jag sålde en bil med 16.000 mil som jag inte hade behövt göra något med bromsarna på. Jag ser inte att något av de alternativen var ynkligt. De visade bara på den körprofil jag hade på olika ställen.

Jag har varit med om nya däck som var helt sl[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

Vilket Bosch system hade den gamla motorn och vilk[…]

D4 VEA dricker olja

Det har gått bra turbon är bytt och mot[…]

Felkod, problemet löst

Så grabbar. Efter en runda till skroten f&ou[…]