...

Moderator: Moderatorer

Idag har jag säkert räddat några parkerade bilar från att få bucklor och skrapmärken från en kundvagn som drev omkring ensam på parkeringen utanför stormarknaden. Jag ställde kundvagnen i ett vagnhus, hoppas att den inte rymmer igen...
Allinug, bara tre steg kvar nu så är du fullfjädrad!
;)
Hero-.jpg
Hero-.jpg (7.45 KiB) Visad 4025 gånger
Hjälpt en som fått problem med sitt tändningslås på sin folka caddy. Han hade fått problem med tändlingslåset minst sagt på en dålig plats och ingen här kom förbi. Va redan någon där och någon annan begav sig, inget de kunde göra. Bilen gick inte att flytta och några försökte gunga bort den men icke. Tittade förbi och såg att det va en automat, frågade om föraren visste hur man kopplar ur den så lådan kommer i "neutral", har testat detta på min XC60 och det ska finnas en knapp/reglage för detta förklarade jag. Föraren visste inget om det alls. Google och youtube visade några förslag så visade föraren och han bände loss ramen runt växelföraren. Föraren blir stressad nu och ringer efter en bärgare, 2500kr ska det kosta hör jag. Det såg ändå inte likadant ut där under ramen så hittade en annan video och förstod senare att något gått av där. Just den knappen som är gul som man ska trycka in framför växelföraren är av, hittar den långt nere där men kan inte komma åt den. Ber han vänta och hämtar en "ikeanyckel" och en tång, med detta kommer man åt att trycka in sprinten som den gula knappen skulle ha gjort annars. Nu kan vi putta iväg bilen till en p-plats 25 m bort så fick föraren lösa det där ifrån. Han avbeställde bärgaren i alla fall och skulle fundera på nästa steg men va tacksam att inte stå vägen nu i alla fall ;-)
Häromdagen när jag cyklade hem från jobbet plockade jag upp ett större föremål* som låg mitt i vägen.

*Ett T med en krok i botten på T:et, ca 50 cm långt i massivt 1/2" fyrkantsstål.
(Ser ut som något man skulle kunna lyfta brunnslock med och definitivt inget man vill köra över.)
Så om någon vet någon som saknar ett sådant, vet ni var det finns :P
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]