Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade med high build primer, sen prime:ade jag igen med epoxi och sen våtslipade jag till 600. Sen har jag försökt få till utrymmet jag ska måla i lite bättre men det är inte riktigt bra. Jag har i mitt huvud nån fantasi om rulldraperier som hänger i taket som jag kan dra ner vid behov. Jag vill ha det så, typ 5 minuters preppjobb så vore man färdig. Men det är inte lätt eller billigt att få till nåt sånt. Nu har jag bara målat med fläktar som ska blåsa ut dimman genom dörren, i andra sidan av garaget har jag en fläkt som suger in luft utifrån, så jag ska få ett luftflöde som går igenom garaget och håller dimman och målarfärg borta från övriga saker. Det funkar si så där.

Här är skärmarna då de våtslipades
Bild

Bild

Bild

Och idag efter jag lagt ner färgen
Bild

Bild

Bild

Jag har bytt telefon mellan jag våtslipat och målat och den nya telefonen har inte lika bra kamera trots det är en 6 år nyare modell och i samma prisklass. Jag bytte från en Moto G9 Power till en Moto G15 Power. Känns som man borde skaffa en DSLR igen, jag saknar hur bra bilder man kunde få med min gamla Nikon D7000.

Jag ska nu låta färgen torka några timmar sen blir det klarlack.

Jag har också köpt nya vindrutetorkar armar från en V70, samt nya lister för A-pelarna. Jag hade V70 listerna skulle va lite annorlunda och förbättrade men de ser ut som kopior av 850 listerna, fast hela.

Bild
Det höll på att gå åt helsike, fick sanda om en del och lacka om och det tog sin tid. Men nu är jag back on track och jag har applicerat en drop coat. Man sprayar med mindre tryck, större avstånd för att höja metallic effekten.

Bild

Bild

Klarlacken får vänta tills imorgon.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]