Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. Har kort sträcka till jobbet, cirka 10 minuter och kör i hybridläget. Tillskottsvärmaren är på. Får ingen värme alls, vilket jag tycker att jag tidigare hunnit få. Stå still i cirka 10 minuter när jag har kommit fram och provar olika temperaturer och fläkthastigheter, men det sprutar bara kallt. Vad kan det vara?
Testa kolla inställningar högst upp till höger i klimatmenyn. Vet att det ska finnas ett alternativ för värme vid körning vet ej vad det hette exakt men kanske den inte är ibokad
Hade samma problem med en T6 -23 utan bränslevärmare. Där hade elektriska värmeelementet gått sönder så värme fanns bara när bensinmotorn var igång.
Testade från appen att starta klimat och den hoppade igång som vanligt, men avbröts efter 20 sekunder med felmeddelandet att den inte kan startas, prova igen om några minuter.
Skulle oxå tippa på el värmaren tyvärr. Både på min och kollegans elvärmare pajjade förra året med 2 månaders mellanrum.

Funkar värmen när du kör på bensin och motorn blivit varm?
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]