Moderator: Moderatorer

Hygglo skrev:Monterat ett uttag för Calix batteriladdare i fronten på min xc60 R-Design -17
Ska serva med olja & filter + ett nytt 90A batteri nu i veckan.
Kul med lite småpyssel :)
Hej!
Skulle du kunna lägga upp ett par bilder?
Jag är nyfiken hur du gjorde :-)
Kabeln drog jag igenom (borrade hål) i kanten på plasten rakt bakom där uttaget sitter. Sen drog jag kabeln ca 2 dm mot förarsidan och upp vid spolarvätskebehållaren. Laddaren fick bra plats mellan batterilåda och luftburken. Hade inget att gå efter men gissar jag klurade och provade olika lösningar i 2 timmar innan jag blev klar.
17556067438514553837247614674579.jpg
17556067438514553837247614674579.jpg (1.57 MiB) Visad 1168 gånger
En av anledningarna till placeringen är att frugan brukar glömma dra ur sladden innan hon åker iväg.
Nu piper parkeringssensorn om sladden sitter i :)
Tvättat av den för i morgon så ska den till dentec i Sollentuna för att få
ett dörruppslag utmasserat som den fick på Måbypark långtidsparkering på semestern.
Det vore trevligt om folk kunde vara lite försiktigare även om dom inte bryr sig om sina bilar. :mad:
I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta för 449:- (fick 150:- rabatt när man reggade sig på deras hemsida) vilket vid en jämförelse får anses som ett överkomligt pris då det finns platser där man får betala nästan det dubbla.
Har även svängt förbi en bilskrot och köpt en oanvänd/inplastad uppsättning R-design textilmattor (31426037), priset var hälften mot vad Volvohandlaren tar. Blir inte klok på hur dessa hamnar på skroten, köper folk mattor som sen ligger i bilen år ut och år in? Nåväl...
Under bilens levnadsår har det förbrukats två par textilmattor på förarplatsen (gummimattan är sliten i tyget men inte hål i) och en på passagerarplatsen. Bak ser mattorna ut som nya då det typ aldrig sitter någon där. :-)
Jag har inte gjort något med min Volvo (behövs inte) men var nere vid vår fiskebod som ligger vid Prins Bertils stig här i Halmatad. Han var ju hertig av Halland och tillbringade varje sommar e sin stuga i Tylösand (var annars....) Där går ganska mycket folk förbi när man är där, och är dom över 55 år så hejar och stannar och pratar lite ibland. Men idag hände något ovanligt, en yngre kille (30-35 års åldern) stannade och pratade. Inte om den fina platsen och så fint jag försöker hålla den, utan en 745-a!!!!! Dom ser man inte ofta nu..... Sedan att det var en GLT 16V blev ju inte sämre. Vi pratade en stund och sedan gick han vidare.
Roligt med uppskattning fast den numera ser ganska tråkig ut. Den hade behövt lite mer kärlek......
Fick hem nya torkarblad och fick tillfälle att återigen skrocka lite åt absurdheten i Amazons fraktkartonger :-) Men det blir väl så med väldigt avlånga små paket.
IMG_9653.JPG
IMG_9653.JPG (641.53 KiB) Visad 38 gånger
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
Optimering

Någon som provat dieselkraft optimering p&a[…]

Du har helt rätt. Ha en trevlig helg. Tror v[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.