Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Timbro vill en massa saker. Det betyder sällan någonting för vad som faktiskt kommer hända.
Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system tenderar att vara mer resurseffektiva än vad rent offentliga system tenderar att vara.

Sedan går det att få det värsta av bägge systemen, som i fallet med nya Karolinska sjukhuset...

När det gäller vägtullar för motorvägar kan jag tänka mig samma användning som du har i Frankrike och Italien. Det finns i princip alltid äldre vägar som går åt samma håll. Det är då upp till dig om du vill betala extra för att komma fram snabbare, eller om du vill spendera mer tid och åka utan avgift. Beroende på vad jag är ute efter har jag valt bägge alternativen.

I Sverige finns det inga alternativ till att t.ex. åka E4 norrut. Där skulle jag inte vilja ha betalväg. Även om vägtrafikskatten skulle bli lägre. I alla fall inte där det inte finns alternativ. Det går t.ex. fortfarande att åka igenom Sundsvall. Du behöver inte ta bron som har en avgift.

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]