Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
Beroende på hur mycket du sänkt och hur mycket som fattas för att det ska gå fritt så är det inte säkert att 60-profil räcker. Du tjänar runt en centimeter mot skärmkanten, men bilen blir också ungefär en centimeter lägre vilket man lär ha i huvudet också om man har nån fartbula eller nåt som skrapar i redan nu.
av Bilfaan
Har dom röda coilsen från j-spec som är cirkus 15cm från dom svarta cirklara å ner har jag för mig, men me tanke på att nästan alla svar är om att de inte är så smart att skaffa låg profil och att de knappt finns för 15tum så äre kanske bättre att ja satsar på att spara ihop å köpa nya sommar fälgar nästa år 😅
Lär la komma ett till inlägg då om va ja ens ska ha för fälgar 😂
15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 45or så det blir nog att höja bilen ändå. Bara skruva loss nedre låsskruv, vrida hela tornet ut lite granna och låsa igen. Personligen hade jag nog höjt bilen så att man precis får plats med fingrarna mellan däck och skärmkant åtminstone.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]