Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lysse
Har en V70 Bifuel -03

Ska köpa fälgar men vet inte vad man får på?
Hur stort i kompination med bredd på fälg och däck!?

Det år inte ngt sportpaket från fabrik, har det ngn betydelse?
Har hört en säga att det inte går på lika stort då för det tar i i innerskärmarna fram. Stämmer det?
Lysse skrev:Har en V70 Bifuel -03

Ska köpa fälgar men vet inte vad man får på?
Hur stort i kompination med bredd på fälg och däck!?

Det år inte ngt sportpaket från fabrik, har det ngn betydelse?
Har hört en säga att det inte går på lika stort då för det tar i i innerskärmarna fram. Stämmer det?
Neror på vad du menar med stort. VAd har du tänkt dig.
17 tummare som är 215 breda får platts UTAN problem.
Användarvisningsbild
av Kostas
19 tummare som är 235 breda får oxå plats utan problem. O det blir
väldigt läckert o inte alls stötigt som många tror 8)
av Lysse
Jag var självklart ute efter så stort som möjligt och 19" räknas dit.

Är det helt omöjligt att få på 20" utan att bygga om ngt?

Lite frågor till dig Kostas. Jag är ny Volvo-ägare så jag har inte hunnit fördjupa mig i allt ännu.
Vad har du för et på dina fälgar? Och hur breda är dom? 8,5?
Användarvisningsbild
av ER
Har sett bilder på en S60 med 20" så helt omöjligt är det inte.
Användarvisningsbild
av Kostas
Lysse skrev:
Lite frågor till dig Kostas. Jag är ny Volvo-ägare så jag har inte hunnit fördjupa mig i allt ännu.
Vad har du för et på dina fälgar? Och hur breda är dom? 8,5?
Jaa du Lysse..
Mina fälgar är 8 tum breda. ET vet jag inte ens vad det är. Har hört talas om det bara.
Min bil har Volvos låga sportchassi och styrutslagsbegränsare från fabrik. Dessa begränsare är ju standard på alla Volvo som från fabrik levereras med 16 tum eller mer.
När jag svänger MAX har jag hört att det skrapar i lite i innerskärmen men VEM svänger MAX ofta. Inte jag iaf 8) 8)
av Teemu
jag har monterat ett typ av Volvos egna styrutslagbegränsare. Är en liten metall bit med en gummi bussning på som enkelt skruvas fast bakom bromsskivan. Följer med tydliga instruktioner och är inga som helst konstigheter. Sitter med 2 bult på vardera. För mig att det fanns olika storlekar beroende på vad man skulle ha för fälg-/däckdimension.
av Teemu
Kostas Fälgen ET anger hur många mm inåt fälgbanans mitt hamnar från anliggningspunkten. Ett ET på tex 38 gör då att fälgbanans mitt är 38mm in från bromsskivans anligningspunkt. Hoppas du hajar vad jag menar.

Fälgens ET brukar också stå på baksidan av fälgen. Kan finnas även på framsidan - främst plåt fälgar då
av Danniy
Någon som köpt och vet vad dom där styrutslagsbegränsarna kostar. Bra att veta nu när jag går i byta till finare fälgar tankar/Danniy
V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]

Klockfjäder/kontaktrulle????

Har forskat lite i det här då jag snart[…]

Elbilsräckvidd hit och elbilsräckvidd d[…]