Moderator: Moderatorer

UnleashFusion skrev: Idag, 20:27 Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej till 50% off. eller beroende vart man bor men om jag skulle besikta här jag bor skulle det kosta 619kr men åker jag till andra kommun 359kr. klart jag väljer den billigaste
Det där är ett ganska intressant ämne.
Vanligen blir man dränkt i rabatter och erbjudanden många månader innan bilen verkligen måste inställa sig.

Min bil ska besiktigas senast 30/9 och jag har börjat leta tider/priser (vägrar besikta i april-maj "bara för att...") och prissättningen kan man bli rejält förvånad över.
Hittills har det blivit Bilprovningen här i Stockholm men nu ser jag att Carspect har priser som ligger ca 150:- under Bilprovningen. Allt till ordinarie priser och det är ca 20 minuters körtid mellan stationerna.
Att det har blivit Bilprovningen beror bl.a. på att alla besiktningsprotokollen finns samlade på Mina sidor, smidigt att de finns online.

Sen kan man också konstatera att priserna absolut inte är högst i Stockholm, ute i landet kan de ligga på närmare 800:- konstigt nog.
Vi har Opus här i byn som gärna vill ha 700:- för en titt, då tar jag rabatten och åker till Dekra 5 mil norrut (har bekanta och stormarknad där så jag kan kombinera ärenden).

Går jämnt ut med soppan men vägrar Opus to the bitter end.
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]