Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JohnWick
Jag inväntar min nya Xc60 MY26 som är beställd. Jag funderar kring hur det funkar med internet och den nya mjukvaran i bilen. Rimligt går det att ha ett simkort i bilen för internet. Nu till min funderare går det att dela internet via mobilen på något smidigt vis? Exempelvis genom att para telefonen och bilen med bluetooth, så att det sker automatiskt när jag hoppar in i bilen?
BT har långsam dataöverföring. Bättre att nätverksdela telefonen så den agerar trådlös router. Då får du WiFi hastighet istället.
Hur och varför vill du dela. Internet från telefonen till bilen ? Det går, och det räcker med BT. Andra hållet, så du kan låta ungarna surfa via bilens anslutning ? Är väl borttaget på i stort alla marknader numera. Till bilen ingår data med tillräcklig kapacitet och för att driva bilens tjänster, så det är inget man normalt behöver mickla med.
Man kan ansluta bilen till Wifi , men jag har inte direkt funnit någon användning för det.

/Thomas

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]