...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
DDD skrev:Då börjar vi!

Jag tycker att det är väldigt irriterande att bli blockerad när jag ligger i vänster körfält för omköring och fordon i höger körfält svänger ut framför mig.

Kom ihåg att det är förbjudet att ligga och blocka fordon som vill köra om. OCH NEJ! Det spelar ingen roll om du, som svängt vänster och vill hindra omkörade, inte vill köra te.x fortare än 110 km/h. Bort från omkörningsfilen om du inte kan använda gasfoten!!!!! :)

MVH
Vänsterfilen är ingen fast lane för fartdårar. 130 där är lika illa som 50 utanför skolor. Blir irriterad på folk som inte håller sig till trafikregler.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Husbilar igen, eller ja förare och själva framförandet.

Min känsla är att det är oftast folket från förorten som dagligdags cyklar, åker kollektivt eller har en mindre bil typ Punto/Yaris som några veckor om året ska ut med sin 7m långa och 2,3m breda kluns och krångla i trafiken, det jag vill säga är att handhavandet lämnar en del att önska för dom upplevs som antingen rädda och tvekar i situationer alternativ kör väldigt aggressivt och chansar.

Husvagnar kör ofta mellan campingar medans husbilarna tamejf@n ska in böka överallt.

En annan halvknäpp detalj är att det verkar som alla pensionärer har exakt samma semesterperiod som förvärvsarbetare.
Jallemet skrev: Idag, 08:29 Husbilar igen, eller ja förare och själva framförandet.

Min känsla är att det är oftast folket från förorten som dagligdags cyklar, åker kollektivt eller har en mindre bil typ Punto/Yaris som några veckor om året ska ut med sin 7m långa och 2,3m breda kluns och krångla i trafiken, det jag vill säga är att handhavandet lämnar en del att önska för dom upplevs som antingen rädda och tvekar i situationer alternativ kör väldigt aggressivt och chansar.

Husvagnar kör ofta mellan campingar medans husbilarna tamejf@n ska in böka överallt.

En annan halvknäpp detalj är att det verkar som alla pensionärer har exakt samma semesterperiod som förvärvsarbetare.
Håller med även om undantag finns.
Fast angående pensionärer kan det ju vara så att de vill umgås med folk som fortfarande jobbar eller rent av barn/barbarn, är även många 70+ som jobbar och därmed har råd med husbil och resor.
Åkt lite i helgen:

- gubbe i V90 som ligger och stressar som en idiot bakom - blir omsläppt av mig - sen tappar farten och hindrar mig istället. Upprepades flera gånger. Vad är det för fel på farthållare? Nej låt mig gissa att du "kör bättre än farthållaren"

- nervösa personer i Toyota som ligger kvar i vänsterfilen kilometer efter kilometer bara för att de råkar se en lastbil vid horisonten. Vad är det som är läskigt med filbyte?
  • 1
  • 550
  • 551
  • 552
  • 553
  • 554
V70 1,6 Diesel rycker

Partikelfilter, egr-ventil eller dieselspridare so[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag int[…]

Generator laddar ej batteriet

Nix, men lambdasondslampan lyser så få[…]

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]