Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:eller om de bara i efterhand kommit fram till att den räcker för mer än vad de trodde från början och därför ändrat i helbilsgodkännandet.
Jag tror att det är precis så. Man har sett att man inte behöver lika stora marginaler.
Kan vara så. Värt att tänka på också är att totalvikten på en id7 är runt 2800kg, så det är ju oavsett inte mycket utrymme upp till 3500kg så man får väl tänka sig för.
Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l mätt upp till hatthyllan och utan utrymmet under golvet?
Mätte upp Chryslern lite enkelt, bakom tredje sätesraden upp till fönsterlinjen har jag 0,6x0,8x1,2m. Ca 570 liter. Får alltså in ungefär 5 stora hårda resväskor stående, id4 kanske rymmer det under hatthyllan men tveksamt pga formen. Men ynkligt?
Enligt google ska jag ha 900 liter i Chryslern, antingen är det då mätt upp till taket, eller så är utrymmet som finns under golvet vid andra raden medräknad.
EQV har över 1000 liter.

ID BUZZ LWB 7-sits såg jag nyss 300 l på där bak. Alltså mindre än Tesla Y som har 360. De bagagen tycker jag ordet ynklig kan passa bättre. Två stora väskor eller en barnvagn och skötväska sedan är det typ fullt.
Det är inte nedtill, under fönstren/ryggstödskanten som bilen är liten. Det är den neddragna taklinjen som begränsar.
ID4 GTX.jpg
ID4 GTX.jpg (35.49 KiB) Visad 39 gånger
Nu är ju Volvo XC90 en större bil rent allmänt, men skillnaden i taklinje är betydlig. Ändå är luckan på XC90 betydligt mer lutande än på den XC70 jag hade tidigare. Det är inte min XC90 på bilden men de är likadana.
XC90.jpg
XC90.jpg (22.72 KiB) Visad 39 gånger
  • 1
  • 445
  • 446
  • 447
  • 448
  • 449

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]

Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak